Дебют седана Volkswagen Bora відбувся весною 1998 року. Назва автомобіля в перекладі з італійської означає «холодний вітер, що дме взимку з материка на Адріатику». Модель починає випускатися з 1999 року. На ринку США автомобіль називався Volkswagen Jetta IV.
В 1999 році представлений універсал під назвою Variant.
У 2004 році припинили виробництво Volkswagen Bora Variant.
У 2005 році в Європі припинили виробництво седанів Volkswagen Bora прийшла.Jetta V[1]. Але в інших країнах цю модель продовжують виготовляти під назвою Volkswagen Jetta IV.
У 2008 році модель оновили.
Автомобіль побудований на платформі Golf IV, але зовні мало нагадує знайомі хетчбеки Golf елементи нового оформлення передньої частини. Volkswagen Bora переріс хетчбеки Golf на 230 мм: довжина 5-місцевої машини — 4380 мм. На 220 мм подовжений задній звис, що дозволило збільшити корисний об'єм багажника до 455 л. Значні зміни моделі відбулися не тільки в задній, але й передній частині автомобіля, наприклад, фари, капот, крила, облицювання радіатора, не кажучи вже про бампери. Дизайн Bora відрізняється строгістю. Довгочасне збереження автомобіля забезпечує цільнооцинкований кузов. Термін гарантії від наскрізної корозії — 12 років.
Седани, призначені для європейського ринку, можуть оснащуватися сімома варіантами двигунів: п'ятьма бензиновими і двома турбодизелями. Турбодизелі мають однаковий об'єм — 1,9 л., але різний тиск надуву і, відповідно, потужність: 90 і 115 к.с.
Гамма бензинових двигунів включає в себе:
— 1,6 л потужність 100 к.с.
— 2,0 л потужність 115 к.с.
— 1,8 л потужність 125 к.с.
— 2,3 л потужність 150 к.с. (VR5)
— 2,8 л потужність 204 к.с. (VR6)
Крім базової моделі, пропонуються три виконання, в яких Bora виглядає ще більш комфортно й привабливо: Comfortline, Highline і Trendline.
Bora Trendline — варіант у спортивному стилі. Його головними відмінностями є легкосплавні колеса Avus і спортивні передні сидіння, регульовані за висотою.
Bora Comfortline — автомобіль підвищеної комфортабельності. У спинках передніх сидінь ставляться регульовані поперекові опори, що знижують стомлюваність у далекій дорозі. Електричні стеклопод'емникі. Зовнішні дзеркала — з обігрівом і синхронізованим електроприводом регулювань. Обід рульового колеса і рукоятки важелів обшиті шкірою. З технічних вишукувань пропонується датчик дощу.
Bora Highline — варіант для самих претензійних покупців. Зовні автомобіль відрізняють легкосплавні колеса Le Castellet, низькопрофільні шини 205-ї розмірності, протитуманні фари і вставки з цінних порід деревини в обробці рукояток дверей та середній консолі. У внутрішній обробці салону варто виділити бортовий комп'ютер, радіоуправління центральним замком, охоронна сигналізація, електричний люк.
Велике значення приділяється активної безпеки. Тому, наприклад, при екстреному гальмуванні зберегти керованість автомобіля допомагає АБС з функцією електронного розподільника гальмівних сил. Крім того, в комплектації майже з будь-яким з пропонованих двигунів за бажанням покупця ставиться автоматика курсової стійкості. Датчики цієї системи безперервно стежать за поведінкою автомобіля на дорозі. Якщо Bora потрапить в критичну ситуацію, зумовлену надмірною або недостатньою повороткість, автоматика пригальмує відповідні колеса. Це запобіжить занесення переднього або заднього моста і забезпечить курсову стійкість автомобіля.
У комплектацію базової моделі входять: гідропідсилювач керма, рульова колонка з регулюваннями вильоту і нахилу, тоноване теплозахисне скління, водійське сидіння з регулюванням висоти, центральний замок.
Каркас кузова додатково посилений в найважливіших місцях. При аварії основна частка енергії удару поглинається поздовжніми брусами каркаса, а салон залишається майже цілим. Серійно ставилися також дві передні надувні подушки та піротехнічні аварійні натягувачі передніх ременів безпеки.
На відкидній спинці заднього сидіння з'явився додатковий захід безпеки, замки спинки замикаються ключем, щоб на стоянці злодії не змогли, розбивши скло, проникнути в багажник з салону. А зовні кришка багажного відсіку відмикається за допомогою електрозамка — не механічною клавішею, а натисканням кнопки, захованої від бруду під гумовою прокладкою.
Крім передньопривідних випускалися і повнопривідні версії, які мали позначення 4Motion. Повний привід поліпшує керованість автомобіля на мокрій і слизькій та засніженій дорозі[1].